עליזה ואני – דע מה תשיב לראש לשכת השר!

(הסיפור מתחיל כאן)

נאה דורש נאה מקיים, אמרתי לעצמי ושלחתי את הטקסט המומלץ לשר שמחון:

אדוני השראולי אתה לא יודעאבל העם דורש צדק חברתיאל תחשוב שאנחנו עסוקים מדי במחאות מכדי לראות שאתה מקדםדווקא בימים אלהאת תוכנית ויסקונסיןשהיא ההפך הגמור מהדברים שבהם אנחנו מאמינים ושעליהם אנחנו נלחמיםיש לך, אדוני השר, הזדמנות להיות חלק משינוי אמיתי של הכיוון של מדינת ישראל, לכינון חברה צודקת וטובה יותר – או לעמוד מול המוני האזרחים ולבדוק מה יקרה כשמתעלמים מהם בזילזול.

 שלך 

אורי בן-דב

תוך שניות (אבל ממש!) קבלתי מייל חוזר. המהירות מעידה ש(א) המייל הזה פעיל, ו(ב) יש רגישות של ממש בלשכה, ובממשלה בכלל כנראה, כלומר – מקשיבים למיילים שלכם! תמשיכו לשלוח! ו(ג) אף אחד שם לא עוצר לחשוב וכולם שולפים מהמותן. מה אפשר לומר – רוחו של הצ'יף הגדול שורה על כולם, ושליפות זה שם המשחק. אז גם אני.

וזה לשון המייל, עם ביאורים:

אדוני הנכבד,

השר אינו מקדם את תוכנית ויסקונסין.

 אה. נכון. הם לא קוראים לה ויסקונסין. אורות או משהו. מה פתאום ויסקונסין?!

התוכנית שהגישו לועדת כספים לאישור בעבר, עם שינויים, יכלה להיות תוכנית מצוינת!

 אנחנו לא מקדמים את התוכנית שהיא לא-ויסקונסין, אבל ראבאק, בובה של תוכנית!

זה הדבר הראשון שלמדנו בהגיענו למשרד ולא התרשמנו כי התוכנית לא טובה.

(רגע, מה "לא טובה"? לפני שניה אמרתם מצויינת! ואני נורא אוהב את לשון הרבים – כי גם לעליזה יש מה להגיד, לא רק לשר! שימו לב שזה הדבר הראשון (!) שהם עשו, וגם למשפט הפיוטי: "לא התרשמננו שהתוכנית לא טובה" – מה זה? מה זה אומר? זה לא אומר שהתרשמנו שהתוכנית טובה, או לא טובה, זה אפילו לא אומר שהתרשמנו! יכול להיות שהתרשמנו, יכול להיות שלא,יכול להיות שלא קראנו את התוכנית ויכול להיות שהכריכה ממש ממש מצאה חן בעינינו. יכול להיות! זה ג'יבריש בירוקרטי מהסוג העילג ביותר). 

התוכנית לא על סדר היום כלל.

 אתם יכולים לחזור לנמנם לכם בבועה התלאביבית שלכם. שששש… שום סדר יום…. שששש… הדיון בועדת הרווחה הוא הזיה… שששש…. 

כאשר היא תעלה שוב לסדר היום הציבור ידע.

ששש.. למה אתם עוד ערים?! מה זה המאהל הזה? מה זה ההפגנות האלה? הכל סבבי, לא שמעתם? התוכנית שאינה ויסקונסין לא על סדר היום! לכו לאכול סושי או משהו, מה יש לכם עם המדינת רווחה הזו באמצע הקיץ?

אני מציעה לך לא לחלק ציונים, קצת כבוד לא יזיק.

(אם מישהו מוצא איפה חילקתי ציונים לשר – אני אשמח אם יראה לי. חיפשתי. אגב – מדובר בציון נמוך במיוחד ויש סכוי שהשר לא ימשיך בשנה הבאה בבית ספרנו. בכלל – אני חושב שהייתי מכובד מאוד. בטח יחסית לעצמי! הנה – לא כתבתי לו, כמו שאמרה דפני ליף לביבי, "אתה מפוטר", ודווקא נורא רציתי!)

יום נעים.

____________________________

עליזה כהן

ראש מטה השר

טלפון: 02-6662251/2, פקס: 02-6662908

כתובת: רח' בנק ישראל 5, ירושלים

אז כתבתי מייל חזרה, אלא מה:

גבירתי הנכבדה – 
לבקשת הממשלה וועדת הרווחה תדון בתוכנית שיש-לה-שם-שהוא-לא-ויסקונסין ביום רביעי הקרוב בבוקר. מדובר בדיון הנמצא בתחום האחריות של שר התמ"ת, ולכן ברור שהוא מודע ומעוניין בדיון. לא ברור לי איך את עצמך לא מודעת לקיום הדיון זה. על התגייסותו של השר למען תוכנית זו פורסמו לא מעט כתבות בתקשורת (למשל זו, בגלובס  http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000653832) , כך שלהכחיש את מעורבותו בקידום התוכנית, הן במעשים והן בתקשורת, נראה לי מעט מוזר, שלא לומר חוטא לאמת. 
לגופו של עניין: קראנו את התוכנית אחרי תיקוניה. בכל שם שנכנה אותה, מדובר  בהמשך המהלך של הוצאת שירות התעסוקה מרשות המדינה והעברתו לידי קבלנים. כלומר הפרטה של שירותי רווחה בסיסיים –  זוהי התוכנית שאתם מכנים "תוכנית מצויינת".
אני, ומאה חמישים אלף האיש שעמדו איתי בכיכרות בשבת, יודעים שזו תוכנית רעה מאוד. מדובר בהתנערות המדינה מרווחתם של אזרחיה, והשר שלך עומד בראש ההתנערות הזו
המוני אדם צעדו ברחובות ובקשו צדק חברתי. המוני אדם הרימו את הדגל נגד הפרטה, רבבות דרשו מדינת רווחה – ובזמן כזה השר שלך מקדם תוכנית שהיא בדיוק מסוג התוכניות שגרמו לבערה ברחובות. 
לא חלקתי ציונים לאיש, אבל אם כבר מדברים על כבוד, אולי כבוד השר יגלה קצת ממנו לציבור ששלח אותו, לציבור שממלא את הרחובות, לציבור שנמאס לו? אולי יגלה כבוד השר מעט כבוד לנו, שיצאנו בהמונינו לרחובות, יקשיב לקולות, ולא יקדם תוכנית שהיא לא פחות מיריקה בפרצוף המאבק?
בכבוד רב
אורי בן דב

אחרי פרק זמן מעט יותר ארוך, ענתה לי עליזה, בסגוננה הישיר והמחוספס האהוב עלי כל כך (הרווחים העצומים והשימוש בשלושה פסיקים במקום שלוש נקודות – במקור):

אני לא רוצה להעליב,

הרי ברור מראש שאנשי ציבור, רמאים, שקרנים, ואינם משרתים את הציבור, ובכל זאת החלטתי להעמידך על טעותך.

אז,,,

הדיון בוועדה בכנסת מתקיים, ביוזמת הכנסת, בעקבות מחקר  שביצעו על תוכנית ויסקונסין, על הביצוע שלה.

ועוד דבר, שמתי לב כי הכתיבו לכם את המיילים כי קיבלתי עוד כמה מיילים זהים לשלך.

אז תשלח את תשובתי גם לקבוצת החברים הנוספת שבספין הזה.

.

____________________________

עליזה כהן

ראש מטה השר

טלפון: 02-6662251/2, פקס: 02-6662908

כתובת: רח' בנק ישראל 5, ירושלים

היא כנראה חושבת שאני מטומטם, או שאפשר למרוח אותי ממש ממש בקלות. היא לא הפנימה: הימים האלה עברו. הנה מה שעניתי לה:

אני לא רוצה להעליב, אבל לא אמרתי שום דבר כזה על נבחרי ציבור.

אני באמת חושב שהשר שמחון פועל לקידום תוכנית ויסקונסין (כמו שהצהיר בכתבה בגלובס שלינקקתי לך ותהעלמת ממנה) כי זו תפיסת העולם שלו – שהמדינה לא אחראית לפרנסת אזרחיה ואפשר לתת לכמה קבלנים לדאוג למובטלים ויהיה בסדר

מעבר לכך המכתב שלך אינו מציג תמונה עובדתית מדוייקת, אם לנקוט בלשון המעטה. זה מה שהתרחש באמתאתמול הגישה הממשלה לכנסת הצעת חוק מתוקנת על תוכנית אורות לתעסוקה (כלומר ויסקונסין). את עותק הצעת החוק אפשר להוריד באתר וועדת הרווחה של הכנסת

עכשיו שימי לב – באותו אתר (מזכיר – דף רשמי בתוך אתר  הכנסת) מתואר הדיון ביום רביעי כך"ביום רביעי, 3.8, בשעה 09:30, דיון בהצעת חוק שילוב מקבלי גמלאות בעבודה ("תכנית ויסקונסין"). התכניתאשר הופסקה בסוף אפריל 2010 על ידי חברי ועדת העבודה והרווחהחוזרת אל שולחנם לאחר שינויים שערכה הממשלה בהלטענת משרד האוצרההצעה החדשה כוללת בתוכה מענים לשאלות ולביקורות אשר עלו במהלך הדיונים על התכנית הקודמתהדיון יועבר בשידור חי גם בערוץ הכנסת.

אני לא רוצה להעליב, ובכל זאת החלטתי להעמיד אותך על טעותך. שימי לב – בפרסום רשמי של הכנסת מצויין שהדיון יתקיים כי התכנית חוזרת לשולחן הוועדה ביוזמת הממשלהולא ביוזמת הכנסת. אז מי אומר את האמת, גבירתי? את או הכנסת?

מכיוון שאני מכיר את הנושא לעומקו, אני יודע מי אומר את האמת, וביוזמת מי ייערך הדיון ביום רביעי. הנסיון שלכם להתחמק מהאחריות לדיון הזה הוא די פתטי.

אני יודע – לא פופולרי בימים אלו, ובצדק, לתמוך בתוכנית אנטיחברתית כויסקונסין, ובאמת, אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה תבונה הייתה, דווקא בימים אלה, להתעלם באטימות כזו ממחאת ההמונים ולקדם את הפרטת שירות התעסוקה, אבל אם זו עמדתכם העקרונית, לפחות גלו את ההגינות לעמוד מאחוריה, כמו שעשיתם בחודשים האחרונים בכל כלי תקשורת, ואל תסתתרו מאחורי יוזמה של הכנסת שלא הייתה ולא נבראה ברגע שגיליתם שאנחנו לא ניתן למהלכי ההפרטה האלה להמשיך. מה חשבתם? שלא נשים לב? שלא נבדוק את העובדות לעומק לפני שנרים קול מחאה, ותוכלו למכור לנו סיפורים?

הזמן הזה כבר עבר

הספין הוא לא שלנו, גבירתי. הספין הוא שלכם. אנא הפסיקו אותו ודברו איתנו בכנות, ביושר, ובגובה העיניים. בינתיים ההתכתבות איתך רק מוכיחה שאכן יש אנשי ציבור "רמאים, שקרנים, ואינם משרתים את הציבור". 

בנוגע לחברים שלי שכותבים לכם גם – אני לא מכיר אותם אישית, אבל אני מבטיח לך שההתכתבות בינינו תפורסם ברביםֿ

בכבוד רב

אורי בןדב


וזהו בינתיים (עד איזה שעה עובדים בלשכה? ולמה היא לא שובתת?!). כמו שהבטחתי – מפרסם ברבים. ואני שוב מבקש – הפיצו הלאה. שהם יראו מה קורה כשהם מנסים למרוח אותנו בצורה כל כך זולה. שתפו ורטווטו וכל מה שצריך, כי תוכנית ויסקונסין לא תעבור!

(21:40. דויד ישן ועליזה גם. אם יהיה משהו מחר אעדכן).


13 מחשבות על “עליזה ואני – דע מה תשיב לראש לשכת השר!

  1. אורי, זה לא כוחות
    היא תוצר של מע׳ החינוך (השיוויונית) שלנו, ולא אפסול שהיא איזה דודה של חקלאי שהדוד שמחון רוצה ביקרו.

    ועכשיו ברצינות, ישר כוח על המעשה, ואיך לעזאזל המדינה הזאת מתנהלת עם כאלה אהבלים בשלטון, זה פשוט מביך ומטריד גם יחד

    אהבתי

  2. מוריד את הכובע. תודה תודה תודה אורי. אני יודע שאתה לא מתכוון לעצור, אבל בכל זאת: אל תעצור!
    שי (מקו..ת)

    אהבתי

כתיבת תגובה