שרון לוזון (עיר לכולנו) כותב ליועץ המשפטי של העיריה (ונחשו מי לא עונה)

שלשום התקיים דיון בבית המשפט השלום, בעתירת האגודה לזכויות האזרח כנגד עיריית תל אביב-יפו וההתעמרות שלה בדרי הרחוב בעיר מאז מחאת האוהלים. זה פרוטוקול הדיון וזה מה שכתבתי לאחריו.

אתמול הסתערו שוב פקחים ושוטרים על דרי הרחוב עם בוקר, החרימו שוב ציוד אישי ואף בצעו מעצרים. זאת אחרי שנציגי העיריה הצהירו בבית המשפט ש"אין מדיניות של סילוק דרי הרחוב ממקומות ציבוריים" וסמנכ"ל התפעול של העיריה, רובי זלוף, הגדיל ואמר: "אנחנו נהיה יותר רגישים".

בעקבות זאת הוציא חבר המועצה שרון לוזון (עיר לכולנו), שמלווה את המחאה ואת מחוסרי הדיור מקרוב, את המכתב הבא:

‏‏יום שני 24 אוקטובר 2011 14:27

‏‏אל: עוזי סלמן – היועץ המשפטי

‏‏עותק לידיעה: מנחם לייבה – מנכל העירייה; פורום חברי מועצה;

רון חולדאי – ראש העירייה

נושא: פגיעה הבוקר בדרי רחוב בניגוד לנאמר אתמול בבית המשפט

שלום

היום, בשעות הבוקר המוקדמות הסתערו אנשי הסיירת הירוקה בליווי כוחות משטרה על קבוצה של כעשרה דרי רחוב בשדרות רוטשילד. שוב נחזתה התנהלות ברוטאלית, אלימה, חסרת חמלה ואנושיות כלפי מי שגורלם ממילא לא שפר עליהם. מעדויות שנאספו מאז עולה שמעבר לפירוק שני האוהלים, נלקחו מדרי הרחוב שמיכות ושקי שינה.

כמי שנכח אתמול בדיון שהתנהל מול כב' השופטת אגמון – גונן אני חייב להצביע על הפער העצום בין ההצהרות המתונות של סמנכ"ל התפעול ושבהן הבהיר שהוא ואנשיו מחוייבים לרגישות בטיפול באנשים אלו, ובין התמונה העולה מעדויות האנשים בשטח והחברים המלווים ומסייעים להם, ובהם פעילי האגודה לזכויות האזרח בישראל.

שמיכה אינה מטרד, שק שינה אינו מטרד. מדובר בציוד האישי שהנו רכושם (לעיתים עיקר רכושם) הדל של אותם דרי רחוב. מדובר במטלטליהם הבסיסיים שאין שום סיבה שבעולם לקחת אותם מידיהם זולת הרצון לפגוע ולהתעמר בהם.

בשיחה שקיימתי הבוקר עם סמנ"כל התפעול – רובי זלוף הוא אמר שידאג להשיב את הציוד שהוחרם. אני מבקש להבהיר, שברוח הדברים שהוצהרו אתמול בבית המשפט הציוד לא היה צריך להיות מוחרם מלכתחילה, קל וחומר שלא היתה צריכה להיות אלימות וגסות רוח, כפי שהיו כמסתבר, בטיפול באותם אנשים.

דרי רחוב אינם בעלי כנף, הם אינם יכולים לרחף. עד אשר תעמוד עיריית תל אביב יפו, יחד עם גורמים שלטוניים אחרים במחויבות לדאוג לאנשים אלו לקורת גג ראויה, אין לפגוע בזכותם הבסיסית לשהות וללון תחת כיפת השמיים.

עצוב שאף על הזכות הזו יש להלחם.

אני מבקש לקבל הבהרות לגבי ההלימה בין פעולות העירייה הבוקר ובין האמור אתמול בדיון. וכן הסבר לגבי האמצעים שינקטו על מנת למנוע חוסר הלימה שכזו בעתיד.

שרון לוזון

חבר מועצת העיר

שרון לוזון

הפתעה – עד רגע זה (שלישי, 25.10, 13:30) לא התקבלה שום תגובה – לא מהיועץ המשפטי, לא מראש העיריה או מהמנכ"ל. אפילו לא מחברי המועצה. היחידים שהגיבו היו חברי סיעת עיר לכולנו.

אם בממלכת חולדאי מתעלמים כך מחבר מועצה – אז אל תתפלאו על היחס שלהם לסתם אזרחים.

זו עוד סיבה אחת לבוא לכיכר רבין בשבת, ולהזכיר לחברים מהקומות הגבוהות שאנחנו פה, שאנחנו לא מוותרים, ושיש לנו כח ויש לנו סבלנות.

אנחנו לא חוזרים לחורים שמהם באנו כי אנחנו נאבקים על העתיד. גם על העתיד של מחוסרי הדיור, גם על העתיד שלנו.


3 מחשבות על “שרון לוזון (עיר לכולנו) כותב ליועץ המשפטי של העיריה (ונחשו מי לא עונה)

  1. וכל האידיוטים ימשיכו להצביע לחולדאי החולדה וליורשיו המעוניינים בעיר לעשירים בלבד!!!
    עיר שאם אין לך כסף לחניה פרטית, אין לך איפה להחנות את הרכב, כי העירייה מלאימה עוד ועוד מקומות חנייה לטובת העשירים. עיר שבלתי ניתן לגור בה אם אתה לא עשיר כמו העירייה העושקת אותך ולא עושה למענך דבר. עיר שאם מכונית הזבל שלה תיכנס באוטו שלך לא תקבל שום פיצוי כי אתה לא מספיק עשיר לעמוד מול סוללת עורכי הדין של העירייה…עיר לעשיריה בלבד!!!

    אהבתי

כתיבת תגובה