עליזה ואני – הסיבוב השני

הפרק הקודם

אין לי מושג איך עליזה כהן נראית. אין לי אפילו מושג מי היא, מאיפה היא באה, מה הרקורד שלה, איך הפכה לראש המטה של משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, אני אפילו לא יודע מה זה ראש מטה. אני לא יודע מה הכישורים שלה, כמה שנים היא עובדת עם השר, מה ההשכלה שלה, מה הכשלונות שלה ומה ההישגים שלה.

השר שלום שמחון - האיש שהביא לכם את עליזה כהן

אבל אני מקווה שלעליזה כהן יש המון מעלות טובות, שמצדיקות את המיקום שלה באחד ממרכזי הכח במדינת ישראל. אני מייחל לגלות שמדובר באישה חכמה, משכילה, רבתהישגים וישרת דרך, שמקבלת מאתנו משכורת להיות ראש מטה במשרד כלכלי סופרחשוב בזכות ולא בחסד, ואין מינוי מוצדק ממנה במערך הציבורי כולו. אני מקווה לכל זה לא כי אכפת לי מהגברת כהן (כאמור אני לא מכיר אותה, והיא חשובה לי כמו שחשובים לי בני האדם כולם, לא יותר, לא פחות) אלא כי אכפת לי ממני. כן, אגואיזם, מהסוג שמוציא את קרני אלדר מדעתה – אני חשוב לי, ואני מייחל לזה שפקידים בכירים, יהיו משרתיו הנאמנים והמוכשרים של הציבור הישראלי, כלומר שלי.

כל מה שאני יודע על הגב' עליזה כהן אני יודע משלושה מיילים (שניים לי ועוד אחד). יש בהם בסך הכל 156 מילים נטו (לא כולל החתימה הקבועה של המיילים, עם התואר הרשמי והכל). והבעיה היא שבמאה חמישים ושש מילים האלה מתגלית ראש המטה כשקרנית, עילגת, גסת רוח ולא מאוד חכמה.

במיילים אלי הגברת כהן מנסה לטשטש, בימים אלו של מחאה, את מה שעד לפני כמה ימים המשרד שלה התגאה בו, כלומר את זה שהשר שמחון מקדם את חזרתה של תוכנית ויסקונסין, תוכנית ההפרטה המסוכנת של שירות התעסוקה. היא משקרת הן לגבי היוזמה של השר באופן כללי, והן לגבי היוזמה לדון מחדש בתוכנית בוועדת הרווחה השבוע.

הנה, למרות שהיא  מכחישה שהדיון הוא ביוזמת הממשלה רק יומיים לפני הדיון, בדיון עצמו שואל ח"כ אילן גילאון את נציגי הממשלה: “הוצאנו אותכם מהדלת, חזרתם מהחלון. הוצאנו אותכם מהחלון, אתם חוזרים מהאסלה?”. ככה שקשה לטעות מי היו הגורמים שדחפו לדיון. 

מוזר יותר – ראש מטה שר התמ"ת כותבת לי, יומיים לפני הדיון בוועדת הרווחה של הכנסת בתוכנית ויסקונסין, שהתוכנית לא על סדר היום בכלל. היא מכחישה את עצם הדיון. אני מודה שבהתחלה לא האמנתי שיכול להיות שפקידה בכירה משקרת ככה בנושא, אז הלכתי ובדקתי שוב, גם עם אנשים וגם באתר הכנסת – והנה, ויסקונסין לגמרי על סדר היום.

מה שמטריד בשקרים של גב' כהן במיילים האלה הוא לא השקר עצמו, לזה כמעט התרגלנו כבר משליחי הציבור ומפקידיו הבכירים. מה שמטריד זה העובדה שגב' כהן בוחרת לשקר בצורה כל כך גסה ושקופה. איפה התחכום, איפה המחשבה, איזה נסיון לטשטש בעורמה או אולי מעט, רק מעט מהשנינות של ראשי הלשכה הבריטיים והמעונבים שראינו בילדותנו ב"כן אני אדוני השר"! במקום אנחנו מקבלים אישה בוגרת שמשקרת כמו ילד קטן, ומאמינה שאם היא רק תעצום עיניים ותגיד שהיא לא פה לא נראה אותה.

בשפה פשוטה ושטוחה, בשימוש מוטעה בסימני פיסוק, בחוסר קשר בין משפט למשפט, בקלישאות הריקות, היא מנסה למרוח אותנו. 

אבל היא לא עוצרת שם היא עולה שלב, או אולי יורדת מדרגה.

אני רוצה להאמין שזה קרה כי רבבות מיילים הגיעו ללשכת השר בעקבות הקריאה שלי, אבל אני לא בטוח שזה העניין. בכל אופן, קצת אחרי ההתכתבות שלנו, מגיע ללשכה מייל שנשלח בעקבות הפוסטים שלי. הכותרת – "בוקר טוב מר שמחון":

אתה מפוטר. אנא השאר את מפתחות הוולוו אצל המזכירה.

המשך יום נעים,
עם ישראל.

לא הסגנון שלי. נכון. עדיין לא מצדיק את הדרך שבה הגב' כהן בחרה להגיב (כרגיל, הרווחים המוזרים במקור, כמו גם הסדר המשונה של המשפטים):

קפוץ לי,

יום נעים.

גם אני מדברת בשם עם ישראל

ואני שואל: האם הגברת כהן נותנת לילדים בני 12 לנסח לה את המיילים? כמה היא לא חכמה כדי לענות תשובה כזו במייל רשמי מתוך משרד ממשלתי? האם היא לא מבינה אפילו בחוש שיש מצב שזה יופץ הלאה, או שבאמת באמת לא אכפת לה – כי מי יכול לגעת בגברת עליזה כהן, ראש מטה משרד התעשיה המסחר והתעסוקה?

האמת שנמאס לי. נמאס מהעליזות כהן של המציאות שלנו, אלה שטיפסו למעלה מי יודע איך, והיום, במקום להתייחס אלינו כבעלי הבית, רואות בנו נתינים במקרה הטוב, ומטרד במקרה הרע. נמאס מאנשים ונשים שהמעלה היחידה שלהם היא נאמנות לפולטיקאי לא מאוד מצליח, שהביא אותן לישיבה במרכזי הכח של המדינה, שם הם מפגינים את חוסר התבונה שלהם באופן פומבי ומעט מביך. נמאס לי, גברת כהן, שמשקרים לי ומזלזלים בי.

חלק גדול מהמחאה שדולקת היום ברחובות בוער על הדלק הזה, על התחושה שאנחנו מחזיקים את המדינה על הכתפיים אבל מי שמנהל את המדינה לא שם עלינו.  גברת כהן, עם כל מייל כזה את רק מזכירה לנו למה הגיע הזמן לשנות את חוקי המשחק. שבאמת הגיע הזמן לקחת את המדינה חזרה, מאנשים כמוך

ורק שתדעי את לא מייצגת את עם ישראל. עם ישראל זה לא שלושת הקבלנים שיעשו קופה מתוכנית ויסקונסין. עם ישראל היה אתמול ברחובות ומה שאת מרגישה מתחת לרגליים זה את האדמה רועדת.    

 

 

 

 

 

 

 

15 מחשבות על “עליזה ואני – הסיבוב השני

  1. החכמים והמוכשרים כותבים ויוצרים, והמרפקנים וגסי הרוח מטפסים בסולם הדרגות וחורצים גורלות. ככה זה.

    אהבתי

  2. הייתי איתך בחלק א' ובהקדמה, עד שהגעתי לנוסח המייל ששלחת.
    תקשיב, הכל טוב ויפה, אבל תסכים איתי שבמבט לאחור ובראייה מפוכחת, המייל ששלחת היה סתם התגרות אידיוטית. לא?
    מטרתך צודקת, אבחנותיך לרוב מדויקות, אבל במייל הספציפי הזה סתם שיחררת לחץ, ובתכלס היה יותר טוב לכולם לולא שלחת אותו. אני טועה?
    כך שבקיצור, אין מה לבוא אליה בטענות על תשובתה במקרה הזה, לדעתי. אני מופתע שהיא השיבה בכלל

    אהבתי

  3. אני לא משוכנע באי נחיצותה של תכנית ויסקונסין – היו לה גם אי אלו הצלחות, אולם שכנעת אותי לחלוטין בדבר תכונותיה של אותה גברת עליזה כהן. אם כי יתכן ויש לה אי אלו תכונות חיוביות בולטות שלא צוינו כאן – ראה ערך קצב.

    אהבתי

  4. יוסי דלויה, נשיא לשכת המסחר בעיר, תקף את המצגות האופטימיות של אנשי משרד התמ"ת. "אלה לוקשים. זה טוב לטייקונים, לבעלי ההון, לחברים שיושבים במרכז, לא למי שיושב פה. איך זה שכל כך הרבה עסקים בבאר שבע פושטים רגל? אנחנו הבאנו אתכם לשלטון ואנחנו רוצים שתראו את הבעיות שלנו", הטיח דלויה בשר. שמחון לא היסס לנזוף בו מול הנוכחים. "מה אתה מצפה, שתרים לי להנחתה ולא אחזיר? אל תתבלבל. זה שאני נציג ציבור לא אומר שמותר לך לדבר אלי איך שמתחשק לך".

    מאוחר יותר, בדרך חזרה, הסביר שמחון את פשר ההתרגזות. "הוא דיבר אלי לא יפה, אמר שהוא מינה אותי, אבל הוא צריך לתת לי כבוד. הוא הצביע עבור מפלגת העבודה? לא. הוא הצביע ליכוד. ביררתי אחר כך. יש אנשים שמאמינים שאם פוליטיקאי בא, אפשר לדפוק לו בראש בפטיש 5 ק"ג. אני לא מוכן לקבל את הגישה הזאת. אני לא מירי רגב, שבאה לאוהלים וזרקו עליה מים. אני יכול להניח שאם היו זורקים עלי כוס מים, גם אם אני שר, מי שזרק היה חוטף כוס מים בחזרה".

    http://www.themarker.com/markerweek/1.828338

    אהבתי

  5. ספק אם הישראלי הממוצע יזהה אותו ברחוב. אבל אפילו אם הפנים של שמחון אינם מוכרים, התנהלותו כן: פוליטיקאי שיש לו גדודי מתפקדים שיצביעו בעדו במרכז המפלגה; אחד שלא מהסס לקפוץ מג'וב לג'וב ותמיד יידע להסביר את הפליק פלאק האישי או המפלגתי; מי שזוכה לככב בדו"חות מבקר מדינה ובחקירת משטרה שנסגרה בשל היעדר ראיות. לתפקיד הנוכחי הגיע שמחון בזכות הפילוג במפלגת העבודה והקמת סיעת עצמאות בראשות אהוד ברק, פטרונו הפוליטי העיקרי – מהלך שנתפש כאחד הציניים והמכוערים בשנים האחרונות. שמחון מילא בו תפקיד מרכזי מאחורי הקלעים. אפשר לראות בו תמונת נגטיב של ח"כ שלי יחימוביץ, שתפקיד שרת התמ"ת בממשלת נתניהו הוצע לה, אך היא סירבה, גם בגלל התנגדותה העקרונית לישיבת העבודה בממשלה זו – בדיוק המהלך שאליו דחף שמחון.

    אהבתי

להשאיר תגובה

