פוסט אורח: שירה גלזרמן במכתב פתוח לשר ליברמן

כבוד השר ליברמן –

הבוקר קראתי שוב שהעמותה שאני מתנדבת בה, רופאים לזכויות אדם, היא חלק מאותם "ארגונים ועמותות שמנסים לפגוע בישראל בדרכים לא לגיטימיות", וקראתי שוב על הצעת החוק שלכם, לשלול פטור ממס ולהטיל מיסוי של 45% על תרומות לעמותות שיגיעו מיישות מדינית זרה, כדי "להילחם בתופעת הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל בעולם ובהתערבות מדינות זרות בשיח הפוליטי הפנימי במדינה".

רציתי לכתוב לך על שקיעתה של הדמוקרטיה הישראלית, על המשמעות של הצרת צעדיהם של מי שמבקש  לבקר ולפקח על מנגנוני כח וצבא, אבל אני מעדיפה לספר לך על המרפאה שלנו.

במרפאה, שמופעלת בעיקר על ידי מתנדבים, מטופלים כ8000 נשים וגברים בשנה, כמעט כולם חסרי ביטוח בריאות וחסרי מעמד. היא פועלת שלא למטרות רווח וקיימת כי אנחנו מאמינים שלכל אחד בעולם יש זכות לבריאות. לכולם. גם לפליטים, גם לעובדים זרים, גם לדרי רחוב, גם לפלסטינים, לעצירים ואסירים (אפילו אם הם יגאל עמיר) וגם לבדואים בכפרים הלא מוכרים. לא יותר, אבל גם לא פחות מלך, כבוד השר ליברמן. ואתה צודק. אנחנו באמת רוצים להשפיע על השיח הפוליטי, אופייה ומדיניותה של מדינת ישראל. אנחנו רוצים, ומקווים, שמדינת ישראל תשאר דמוקרטית והומאנית, כזו שלכולם בה יש חשמל ומים זורמים, כזו שעוזרת למי שאין לו ביטוח בריאות. אתה יודע מה? אנחנו רוצים יותר מזה. אנחנו רוצים לחיות במדינה שבה אין דבר כזה, מישהו שאין לו ביטוח בריאות.

המרפאה הפתוחה ביפו

אנחנו רוצים לחיות במדינה שבה אף אחד לא מת מאיידס (אולי אתה לא יודע, אבל במדינת ישראל, 2011, רק פליטים מתים מאיידס. לנו, האנשים הרגילים, יש כבר תרופות לזה) אנחנו רוצים לחיות במדינה שבה קורבן סחר בנשים שהצליחה לברוח אבל חולה בשחפת (כן, כבוד השר, יש שחפת בישראל), צהבת סי, ואיידס גם יחד, תוכל לפחות לקבל טיפול לסרטן שהתגלה אצלה לפני חודשיים (ולא ,זו לא דוגמא היפותטית מטלנובלה. היא אשה אמיתית). אנחנו רוצים שמבקשת מקלט שנאנסה במשך שלושה חודשים במתקני הכליאה של הבדואים בסיני (ולא, כבוד השר, אלה אינם מהגרי עבודה. מהגרי עבודה אינם מוכנים להסתכן באונס, עינויים וקצירת איברים בעודם בחיים, רק כדי להרוויח יותר כסף) תוכל לקבל טיפול נפשי ורפואי.

אם הצעת החוק שלכם תעבור המרפאה שלנו תסגר. כן, אני יודעת שזה מה שאתם רוצים, ושזה ממש בסדר מצדכם, אבל לפני שאתם מכבים לנו את האור וחוגגים את נצחונכם מול כוחות הרשע, אני מזמינה אותך, השר ליברמן, לבוא לבקר במרפאה. בוא בשלוש אחר הצהריים, תראה את מאה האנשים שמחכים מחוץ למרפאה כי אין לנו מקום להושיב את כולם בפנים, ותכיר את ר'. ר' היא פליטה מקרן אפריקה ויש לה סרטן השד. היא מגיעה בכל כמה חודשים למרפאה למעקב כירורג, כי זה בחינם, אבל היא לא מוציאה את הגוש מהשד כי אין לה כסף. וגם לנו לא. אז היא מחכה לתרומה ובנתיים חוסכת ומקווה, למרות שהאמת היא שהיא לעולם לא תצליח לחסוך מספיק.

אני מזמינה גם את השרים לבנת, סער, ארדן, כחלון, הרשקוביץ, אהרונוביץ, פלד, מיסז'ניקוב, שטייניץ ולנדבר וחברי הכנסת  אקוניס וקירשנבאום להצטרף אליך. תוכלו יחד להסביר לה שרופאים לזכויות אדם הוא "ארגון מתסיס, הפועל תחת מסווה של 'ארגוני זכויות אדם" ושלכן אתם תעשו כל שביכולתכם כדי שלעולם לא יהיה לה סיכוי להבריא.

שירה


47 מחשבות על “פוסט אורח: שירה גלזרמן במכתב פתוח לשר ליברמן

    1. אם אני הייתי ליברמן לא הייתי מתייחס אלייך
      את שמאלנית ובדיוק כמו שאני ינסה להפוך את עורם של מרצ אני לא יצליח כך גם לך פשוט לא שווה לנסות

      אהבתי

      1. כמה בורות בבן אדם אחד. הרי, לדעתך, כל אדם שמנסה לעזור לאדם אחר שאינו יהודי / ישראלי הוא "שמאלני" ואין לו מקום בעולם הזה. תמשיך להיות "ימני גאה", תמשיך לתמוך באלימות וברוע ותמשיך להיות מטומטם כמו שאתה, רק אם אפשר במקום אחר ולא בישראל.

        אהבתי

  1. חבשת פעם שאולי בגלל הפעילות שלכם באים לפה כל מיני פליטים כי פה יטפלו בהם.
    אם הם פליטים אז למה הם לא נשארים במצריים?
    לא ראיתי אגב שאתם מטפלים גם ביהודים עניים שקשה להם לגשת לרופא ואין להם תרופות בהישג יד.
    אני גם זוכר את חוסר התגובה שלכם לאמבולנס הפלסטיני עם חגורת הנפץ בתוכו.העיקר שהאשמתם את ישראל בירי על אמבולנסים.
    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-1795050,00.html

    אהבתי

    1. א. אז על זה שהם צריכים עזרה אנחנו כבר מסכימים. רק שאתה בניגוד אלי חושב שלתת להם אותה זה רע. אני מאחלת לך שאם חלילה תמצא את עצמך יום אחד במצבם יהיה מי שיטפל גם בך.
      ב. לא הבנתי את הלוגיקה בבסיס הטיעון. הם לא נשארים במצריים משמע הם לא פליטים? הם לא נשארים במצריים כי במצריים יורים בהם. ככה פשוט. אז הנה לך משהו להתגאות בו- יחסית למצרים אנחנו הומניים.
      ג. גם ליהודים הכי עניים בישראל יש ביטוח בריאות. וסחתיין שעברת על כל האתר שלנו וראית בדיוק במי אנחנו מטפלים. (בכל מי שאין לו ביטוח בריאות, וזה לא קשור לדת)
      ד.זה טיעון ימין מהסוג האהוב עלי ביותר- "לא ראיתי שכשקרה כך וכך (פינוי גוש קטיף/גלעד שליט/ניצולי שואה/קטיושות בנגב) היה לכם אכפת בכלל" וגו. כדי לחסוך לעצמי זמן בהמשך אני מבהירה מעכשיו על אילו תגובות אני לא עונה- כאלה שאינן טורחות לאמת אישומים וטענות ומסתפקות בססמאות, ותגובות לא רלוונטיות שאין להן שום קשר לטקסט. אז אני בטוחה שתצליח להבין לבד למה אין לי כל כוונה להגיב על עניין אמבולנס הנפץ.

      אהבתי

  2. עם כל הכבוד, אני בטוח שזה לא עושה שום רושם על ליברמן. בטח מבחינתו, המרפאה הזאת, המכוונת לאנשים המוחלשים במדינה, תהיה לגיטימית רק אם היא תבצע אותנזיה.

    אהבתי

  3. לצערי המכתב הנכון כל כך, לדעתי, משול לנביחה מול הרוח בעיני המכותב הזה. צריך למצוא נמען שפוי קצת יותר.

    אהבתי

  4. רופאים לזכויות אדם תפקידם לפי הגדרת המשפט להבנתי או לדאוג לרפואת אנשים חסרי זכוית רק חבל שזה רק תירוץ
    כי הפעילות האמיתית להצטרף לאומה הטורקית הרוצחת והאכזרית ולשלב ידיים בהכאת חייל צהל אלה לא רופאים לזכויות אדם תפקידכם הוא לא להתסיס פלסטינים בבלעין ונעלין ולפגוע בחיילי צהל כדי למנוע מפלסטינים להתפוצץ ברחובות תל אביב אם רק הייתם יודעים מה הכוונה רופאים לזכויות אדם לא הייתם נכנסים לקלחת הפוליטית ואף אחד לא היה מסרס מעבודתכם ולהזכירכם גם יהודים שגרים מעבר לקו הירוק הם בעלי זכויות על אדמתם בקיצור בשפה פשוטה לכו תחפשו תחברים שלכם וקחו אחריות למעשים שלכם

    אהבתי

    1. רחביה, אתה כבר סיימת לסיים את הקנס שקיבלת על הסתה ?
      נראה לי שעברת להסית בשדות אחרים, תיזהר עוד יכפילו לך את הכנס.

      אהבתי

  5. שירה היקרה, אני חייב להודות שאני שמח לקרוא שיש עדיין אנשים עם אכפתיות חברתית במדינה. אין ספק שהעבודה שאתם עושים בעזרה לחלשים ולנזקקים היא מלאכת קודש.
    יחד עם זאת, אני חושב שאת מפספסת את הגורם האמיתי לאנטגוניזם שאתם מעוררים. מתוך האתר של רופאים לזכויות אדם: "עמותת רופאים לזכויות אדם היא עמותה לא ממשלתית ללא כוונות רווח, המתנגדת לכיבוש ופועלת לסיומו ורואה בו מקור וסיבה להפרת זכויות אדם". במילים אחרות, עמותה פוליטית בעלת אג'דנה שמאלנית מובהקת. את מלאכת הקודש בטיפול לנזקקים אף אחד לא תוקף. הבעיה היא הקו החד צדדי שבו נוקטת העמותה שבה את חברה, שתוקפת באופן מתמשך וחד צדדי למדי את ישראל ומציגה אותה בפני העולם באור שלדעת רבים הוא מסולף. אפילו בתור אחד שמעוניין לראות מדינה פלשתינית מתקיימת בשלום לצד מדינת ישראל, קשה לי לתמוך בקיום העמותה. במשך 5 השנים האחרונות כמה הפגנות, צעדות מחאה, פניות לאו"ם וכדומה עשתה העמותה לטובת כך שגלעד שליט יזכה לביקורים כלשהם (צלב אדום, רופאים, בני משפחה)? בעוד שהאסירים הפלשתינים בישראל זוכים באופן קבוע לביקורי משפחות, טלוויזיה, אוכל והשגחה רפואית…שהבדיחה של האסירים הפלשתינים היא שהדבר הקשה ביותר בכלא הישראלי הוא מיקרו כלכלה ב'. כמה מחאות עשתה העמותה על הירי המתמשך והמכוון כנגד אזרחים ישראלים מצד עזה (גם לאחר הנסיגה מגוש קטיף)? נכון, יש סגר על עזה, אך להזכירך הוא תוצאה ישירה של הצהרת חמאס כי הסכמי השלום אינם תקפים מיד עם עלייתו לשלטון בעזה. אני מניח שאת מקבלת את שלטון חמאס כ"זכות האזרחים הפלסטינים". מילא. האם היית נוהגת באותה צורה עם עליית שלטון הלכתי יהודי שטוען כי כל הסכמי השלום הקודמים אינם תקפים?
    ושאלה נוספת – מה עמדת בנוגע לארגונים האסלאמיים התוקפים את ישראל באופן קבוע (חזבאללה, ג'יהאד). מה עמדתם לגבי זכויות נשים לדוגמא? או מה גורלם של מרגלים לטובת ישראל? (אני אתן לך רמז – מוות, לעומת מרגלים שנתפסו בישראל שמתשחררים אחרי שנים ספורות מהכלא). לא ראיתי הפגנות שלכם באו"ם, או אפילו ראיונות תקשורתיים נגד הפעילות שלהם. אז נכון, הם לא חלק מהמדינה, אולם מצב שבו רק צד אחד חוטף ביקורת (כי מה לעשות, הג'יהאד האיסלאמי אינו בדיוק דוגמא לדמוקרטיה, ואצלנו אפשר גם להגיד שהמדינה לא צריכה להתקיים) גורם לכך שהצד הזה (כלומר אנחנו) נתפס כגורם העיקרי לבעיה. על כן ההגדרה של העמותה שלכם כפוגעים בבטחון הלאומי, ולמען האמת, לדעתי, זה לא לגמרי מופרך.
    בקיצור, זה לא שאין מה לשפר כאן, אלא שביקורת חד צדדית היא כמעט תמיד סילוף של האמת.

    תמשיכו לעזור לחלשים, רק תשדלו להיות הוגנים גם כלפי העם שלכם…

    אהבתי

    1. כמו שאני רואה את זה, רל"א היא עמותה בעלת אג'נדה דמוקרטית-ליברלית מובהקת, שרואה בכיבוש את מה שהוא: הפרה שיטתית ומתמשכת של זכויות אדם ופגיעה אנושה בדמוקרטיה. אין "מלאכת קודש בטיפול בנזקקים" כמו שרל"א עושה בלי תפיסת עולם שרואה בכל בני האדם שווים, היהודים והלא יהודים כאחד, וקשה להיות בעל תפיסת עולם כזו ולא להתנגד לכיבוש. או שלכל בני האדם מגיעות זכויות בסיסיות, כולל פלסטינים, או שלא. לא ברור לי איך אתה מציע להפריד בין הדברים.
      מכאן והלאה עברת לערימה של טיעונים שאין שום קשר בינם לבין מה ששירה כתבה פה. שום קשר. אני מוצא בזה נחמה קטנה: אתה יודע שהמרפאה של רל"א היא לא משהו שאתה באמת יכול להטיל בו דופי, אז אתה זורק בוץ לכל מקום אחר, ובעיקר מהמר שאף אחד לא יבדוק את הטענות המאוד לא מבוססות שלך. זו רשימת טענות שאינן קשורות כלל לטקסט (גלעד שליט? זה קשור איכשהו בעיניך?) וכאמור, ללא שום ביסוס עובדתי (מה אתה ידע מה שירה חושבת על שלטון החמאס בעזה? למה אתה מניח שאתה יודע עליה משהו?)
      זה לא יותר מדמגוגיה זולה, שקופה ואפילו לא ממש מעצבנת.
      אישרתי לך את התגובה כי אני מאשר לכולם. אבל בפעם הבאה תגיב באמת – או חסוך מאתנו את ההתקפות המשומשות האלה.

      אהבתי

      1. אורי,
        בניגוד לאחרים שחרפו וגידפו בתגובותיהם, הבן אדם כתב תגובה מנומסת, ומנומקת לפחות לשיטתו. הוא הבהיר גם שהוא תומך בפעילותכם. ואתה, לא רק מצהיר שאתה כאילו עושה טובה שאתה מפרסם את תגובתו, אתה גם מקרקס ומשפיל אותו. מה ההבדל בינך לבין המגדפים את הארגון? לטעמי, לא תגובתו לא עניינית, כי אם תגובתך.

        מפליא אותי מאוד גם שאתה חושב שגלעד שליט לא קשור לעניין. המגיב ניסה להסביר את דעתו על הסיבות לאנטגוניזם שהארגון מעורר. לכן זה מאוד קשור. מי היה צריך לדרוש את יישום אמנת ג׳נבה (שאותה יזם הצלב האדום) בעניין שליט, אם לא ארגון ששמו ״רופאים לזכויות אדם״ הפועל במדינתו של החטוף? (ואם עשיתם את זה, אזי בסך הכל מלאתם את תפקידכם בעניין זה).

        אם אתה חושב שיש לך מונופול על האמת, שדעתך היא הקובעת, ופוסל על הסף כל דעה אחרת כהתקפה משומשת (אני ממליץ לך מאוד לקרוא את כתבי סטלין) – גם המרפאה של רופאים לזכויות אדם לא תוכל לעזור לך. אולם אם תטה אוזן לכאלה שלא מסכימים אתך בכל, אולי תצליח לקרב אנשים אחרים לעמדותיך בעוד כמה מילימטרים, ואולי תזכה את הארגון בעוד כמה תומכים שיצטרפו לקול הצעקה נגד הצעת החוק המדוברת.

        כאשר חוסר סובלנות לביקורת חרוט על הדגל – האזניים נאטמות והלב מקשיח. זוהי הסיבה לכשלונו של השמאל מאז ומתמיד.

        אהבתי

      2. האנטגוניזם שרל"א מעוררים נובע מעובדת היותם שמאלנים. זה ברור מהתגובה של 'איש מרכז' (ראה את משפט הפתיחה שלו). כל השאר דמגוגיה, ואני אפרט.
        מהרגע שמישהו מסומן כשמאלני, כמו שאני יודע היטב, הוא מחוייב לעבור מבחני פטריוטיות (גלעד שליט, אמבלונס נפץ, איפה היית בצבא וכל זה) שמעוצבים לפי תפיסת העולם של מי שבכל מקרה חושב שהוא לא פטריוט, כלומר לא נאמן לרשימת ערכים שהשואל מביא איתו.
        מה שבאמת מבקשים ממני, כשמאלני, זה להוכיח שאני לא שמאלני, או לפחות להסתיר את זה (אל תכתבו שאתם נגד הכיבוש, למשל – והסב-טקסט, שנאמר בפירוש בתגובות אחרות – אתם שמאלנים אז אל תתפלאו שנכנסים בכם).
        זה מלכוד קלאסי, שנועד להכשיל, לא ליצור דיון, כלומר נובע בעיני מדמגוגיה, לא משיחה כנה. במקרה הספציפי הזה המטרה היא להצדיק פגיעה בארגון שעושה עבודת קודש, וארגונים רבים אחרים.
        לכן זה לא מקרה שהשאלות ש'איש מרכז' ואחרים שאלו פה לא מתבססות על בדיקת עובדות – אין באמת משהו שרל"א יכולים להגיד שיספקו את אנשי המרכז או הימין, חוץ מלהפסיק להיות רל"א. בעיניהם – הם עוכרי ישראל ובזה זה נגמר. זה לא דיון. כשעוברים מלדון על המציאות לדיון על נאמנות זו דמגוגיה.
        אישית אני לא חש צורך להוכיח לאף אחד מה עשיתי בשביל מדינה. מי שמנסה להכניס אותי לפינה הזו לא יזכה למענה. לגבי רל"א (ואני לא פעיל בארגון הזה, אגב) – עצם זה שהם קיימים היא בעיני הפטריוטיות בהתגלמותה. הם פועלים כדי שיהיה פה יותר טוב בתנאים קשים ומתוך מסירות נפש, לא פחות. זה יותר ממה שאני יכול להגיד על שר החוץ שלי.
        קראתי שוב את התגובה שלי ל'איש מרכז' ואני לא מוצא שם קרקוס או השפלה. אני מוצא שם שיחה על מה שראוי לשיחה ודחיה של מה שלא ראוי לשיחה. אני לא חושב שהייתי חסר סובלנות אליו או אלייך, ואני בוודאי שלא מאמין שזו הסיבה לכשלונו של השמאל "מאז ומתמיד".

        אהבתי

      3. אורי,

        כמובן. העולם הוא שחור-לבן ומתחלק לשמאלנים ושונאיהם…
        נדמה לי שאנחנו מדברים בשפות שונות, ואיני מעוניין בויכוח שיהפוך מכאן והלאה ללופ אינסופי. אולם אביא כדוגמה מקרה שרל"א עורר גם בי אנטגוניזם, למרות שפטריוטיזם כלשהו ממני והלאה, למרות שאני נגד הכיבוש ובעד פרוק ההתנחלויות, למרות שאין לי ספק שרל"א עושה עבודה של הצלת חיים, ולמרות (בעצם הפעם אולי בגלל) שאילו הייתי קורא לעצמי שמאלן הייתי בקצה קצהה של המפה השמאלית.

        לאחר ביצוע עסקת שליט, רל"א פרסם הודעה הנושאת את הכותרת הבאה:

        "רופאים לזכויות אדם מברכים על שחרור גלעד שליט והאסירים\ות הפלסטינים\ות". אם נחליף בכותרת זו את "האסירים\ות הפלסטינים\ות" בשמותיהם של חלק מהאסירים ששוחררו נקבל למשל את הכותרת:
        "רופאים לזכויות אדם מברכים על שחרור גלעד שליט ואמנה מונה".

        ואם נעשה עוד החלפה כזאת בגוף ההודעה נקבל:
        "אנחנו ברופאים לזכויות אדם, שמחים ומברכים על שחרורו של גלעד שליט ועל שחרורה של אמנה מונה ומברכים אותה ואת משפחתה בברכת שלום וחירות."

        מעניין. עוד דבר מעניין הוא שבפוסט שלי ובפוסט התגובה שלך לפוסט שלי אין את הקישור "להגיב".

        קישור להודעה שהזכרתי:
        http://www.phr.org.il/default.asp?PageID=86

        אהבתי

      4. לא ניסיתי לאמר. אמרתי. אבל זה נשמט לי בטעות מהפוסט:

        אילו רל"א לא היה שבוי בידי האוריינטציה הפוליטית שלו הוא היה זוכה לקשב רב יותר גם לפעילויות המרפאה, וגם למאבק נגד הכיבוש.
        למשל:
        אילו היה רל"א מרים את קולו עבור זכויותיו האנושיות הבסיסיות של גלעד שליט באותה נחישות שהוא נלחם עבור זכויות האסירים הפלסטינים (לא כדי להתחנף לשלטון, כי אם כדי למלא את חובתו כארגון זכויות אדם העוסק בבריאות למשוללי זכויות),
        או
        אילו היה רל"א מוקיע את החמאס באותה תקיפות שהוא מוקיע את שלטון הכיבוש (לא כדי לרצות פטריוטים כל שהם, כי אם בגלל שחובתו של מי שדוגל בזכויות אדם להוקיע ארגון גזעני שמטרתו השמדת עם),
        – לדעתי הוא היה זוכה לתמיכה ציבורית רחבה מאוד. ואז אפילו לליברמן היה קשה להתעסק איתו.

        אהבתי

      5. למה רל"א צריכים לעבוד עם המחשבה שהשר ליברמן נושף בעורפם? למה אסור להם לפעול ולהתבטא לפי תפיסת עולמם, גם אם מוטעית לחלוטין? למה בכלל זה רלוונטי?
        אתה רוצה להיות יועץ התקשורת שלהם במקום להלחם בכל מקום על זכותם להתקיים. אתה רוצה שבשם הטקטיטקה שאתה מציע הם ישחקו את המשחק של הימין. אז ראשית זו העצה שנובעת מתמימות כי כפי שכבר כתבתי, ליברמן ודומיו תמיד ימצאו משהו לא בסדר אצלנו בדרכם לדרוס את זכויות האדם בישראל ואת מתנגדיהם הפוליטיים, ושנית זו הצעה מסוכנת, כי היא מבקשת מרל"א להפסיק להיות רל"א.
        זה מי שהם. אתה לא חייב לאהוב אותם, אבל אם אתה דמוקרט אתה צריך לעמוד על זכותם להתקיים. המקום שבו הדעות של מישהו הם הבסיס לשלילת היכולת שלו לפעול בעולם הוא המקום שבו הדמוקרטיה מתה. זה לא משנה מה רל"א חושבים – כל עוד הם לא עוברים על החוק זו זכותם לחשוב ככה.
        עכשיו נשאלת השאלה למה אתה בכלל מתעקש על הדיון הזה כאן, כשהפוסט כולו עסק בעבודת המרפאה של רל"א, לא בשום דבר אחר. למה אתה מסיט את הדיון שוב ושוב למקום הזה? למה אתה לא אומר אפילו פעם אחת: כל עוד יש פליטים, מבקשי מקלט ומהגרי עבודה שאין להם בטוח רפואי, אני אלחם ככל יכולתי כדי שהמרפאה של רל"א תתקיים?
        כי זה כל מה שצריך.

        אהבתי

      6. להזכירך, הערותיי התחילו מהמקום שאתה הוקעת אדם שכן הביע תמיכה בקיום המרפאה והוסיף דברי ביקורת מנומסים שהעלו את חמתך.

        אז הנה אני אומר, אם אתה רוצה יותר מפעם אחת אז תכפיל את זה כמספר הפעמים שיספק אותך, ואני אעמוד מאחורי כל מילה:

        כל עוד יש פליטים, מבקשי מקלט ומהגרי עבודה שאין להם בטוח רפואי, אני אלחם ככל יכולתי כדי שהמרפאה של רל"א תתקיים.
        (אולי תתנה את כתיבת המשפט הזה בתחילת כל תגובה שנכתבת כאן. ואולי זה המשפט היחיד שכולם צריכים לכתוב. ואולי בכלל פרסמת עצומה שרק צריך לחתום עליה ולא שמתי לב).

        ועם זאת:
        זכויות אדם לא צריכות להיות ניתנות לחלוקה. ואם אתה חושב שלדרוש בשם זכויות אדם תנאים אנושיים בסיסיים לחייל שבוי ולהוקיע ארגון גזעני הדוגל בהשמדת עם הם "טקטיקה", "לשחק את המשחק של הימין" ו-"הצעה מסוכנת"(!) – או שידיך מהירות מדי על המקלדת, או שמשהו פגום בתפיסתך את זכויות האדם. כפי שאמרתי קודם, אנחנו מדברים בשפות שונות.

        אהבתי

    2. ואני רוצה להוסיף משהו לעניין האופן בו ישראל מוצגת בעולם (ולא, אף ארגון זכויות אדם לא שם לו למטרה להוציא את ישראל רע בתקשורת העולמית, ישראל עושה את זה מצוין בעצמה) – הפרה מתמשכת ושיטתית של זכויות אדם לא מצטלמת ככ טוב ולא מביאה הרבה גאווה. מרפאה שמטפלת בפליטים דווקא כן.

      אהבתי

      1. לשירה –
        "ולא, אף ארגון זכויות אדם לא שם לו למטרה להוציא את ישראל רע בתקשורת העולמית,מה?
        שמעת במקרה על אסטרטגיית דרבן?
        http://www.ngo-monitor.org.il/article/_231

        בוועידת דרבן השתתפו גם ארגונים ישראלים,כגון עדאלה ומינרבה,
        אז הנה לך שני שמות,מהשרוול.

        גם העמותה שלך לא טומנת ידה בצלחת-
        במכתב ששלחו לגולדסטון עמותו הגיס החמישי מופיע גם שמה של רל"א,
        תחת שורה של הסתות והשמצות נגד מדינת ישראל.
        כעת,הסבירי לקוראים-
        כיצד עמותה המתיימרת לעסוק ברפואה בלבד יכולה לקבוע ש-
        "הוא תוכנן כמבצע עונשין אשר מטרתו המרכזית לא הייתה להשיג מטרות צבאיות ממשיות, כי אם יצירת נזק מכוון כאמצעי עונשין והרתעה " (הכוונה למבצע "עופרת יצוקה")

        האם אתם מתמחים באסטרטגיה צבאית בשעות הפנאי?

        אהבתי

  6. רציתי להגיב אבל שירה פשוט ניסחה מצויין בדיוק את מה שרציתי לומר.
    ותודה לך שירה על פוסט מצויין.
    רל"א, והרופאים המתנדבים עושים עבודת קודש בטיפול בבני אדם שלא זוכים לטיפול בשום אופן אחר. הכי פשוט שיש: ילדים. אמהות סבים וסבתות.
    לכל מי שיש בעיה עם זה, כדאי שיבדוק איזה מן אדם הוא. ואם הוא ראוי לתואר בנאדם.

    אהבתי

  7. שירה יקרה,
    אני מסכים שאת מטפת באנשים מסכנים ,
    אבל אני לא רוצה אותם כאן .
    אילו היית גרה על אי בודד , היית מקבלת לשם את מי שאת רוצה.

    אבל את לא,
    את גרה בקרבה מסוכנת אלי ולפיכך יש ביננו קשר שהוא מאוד מצער , אבל מחוייב המציאות.
    אני רוצה לתמוך בפוליטיקאי שידאג לכך שבסביבתי הקרובה לא יהיו מהגרי עבודה או פליטים או שב"חים , גם לא כאלו שאת רוצה לטפל בהם במרפאה.

    לדעות הפוליטיות שלך יש השפעה מצערת ולא רצויה על איכות החיים שלי ואני שמח שליברמן מסכים איתי על כך שאיכות החיים שלי היא דבר חשוב.

    שאי ברכה.

    אהבתי

      1. העותה הזו היא חלק מהאירגונים הביריוניים ושטופי השנאה הרודפים את המתישבים היהודים ביו"ש.
        אילו היו חדלים מפגיעתם הנפשעת בהתישבות , אולי היה ניתן להם לשמור עשרים כושים ולשחק איתם באימא תרזה .

        אהבתי

      1. וואו דרול. המהירות שבה הפכה הלוגיקה המנומסת (והנפסדת, אבל בכ"ז לוגית) לחרחורים של חולה כלבת עם קצף על השפתיים, ברגע שרק הציעו לך תרגיל בדמיון מודרך על אמפטיה… לפחות חסכת לנו את את המאמץ בפעם הבאה לנסות ולהתייחס לתגובות שלך כמו משהו שקשור לבני אדם. "איכות החיים שלך" אמרת? המממ…. לא רואה פה שום דבר שצריך לעניין אותי, מצטער.

        תודה שירה ואורי על אחד הטקסטים החשובים ביותר כרגע בתקשורת הישראלית.

        אהבתי

  8. שלום לכולם,
    ראשית כל ברצוני לומר שאני יהודי ,ציוני ואפילו פטריוט ושירתתי כחייל קרבי בצה"ל וגם בשטחים ועמדתי במחסומים ועדיין עושה זאת במילואים הרבה יותר מכבוד השר ליברמן ואני מתנגד באופן חד משמעי לפגיעה בפעילותה של עמותת רל"א באמצעות פגיעה במקורות המימון של העמותה.
    זה בכלל לא משנה אם העמותה היא "שמאלנית" או "ימנית", העבודה שהעמותה עוסקת בה משקפת בעיני את כל מה שיפה בעם היהודי ואני מאוד גאה בכך שאפילו במצב ביטחוני קשה כמו שיש אצלנו באיזור, יש עדיין ישראלים שזכויות האדם באשר הוא אדם הן בראש מעיניהם ולא משנה השקפתו המדינית או מעמדו המדיני.
    לדעתי עצם הרעיון של פגיעה במקורות המימון של העמותה בגלל שהמניפסט הפוליטי\ערכי שלה לא תואם את זה של השר ליברמן הוא פסול מיסודו ונוגד את ערכי הדמוקרטיה.
    גם המניפסט הפוליטי של תנועת הליכוד לדוגמא, לא תואם את זה שלי, אך אני לא קורא בראש חוצות לפגיעה במקורות המימון שלו.
    לגבי ליברמן התמונה היא קצת שונה מכיון שבימים אלה מתקיימת חקירה לגבי מקורות המימון שלו וסביר להניח שיוגש נגדו כתב אישום… (הפוסל במומו פוסל…).

    גם אני חושב שצריך למצוא פיתרון לסוגיית מהגרי העבודה, פיתרון לסוגיית הפליטים, פיתרון מוסכם לסכסוך הישראלי פלסטיני.. אבל בינתיים ,יש פה בני אדם ומגיע להם טיפול רפואי נאות ויישר כוח לעמותה על פעילותה ההומנית המבורכת, אתם נר בחשיכה.

    עוד דבר לגבי סוגיית הפליטים מסודן,
    אין לי מושג מהו הפיתרון לתווך הארוך לסוגיה זו, דבר אחד ברור לי, הפליטים מדארפור עברו שואה וכחלק מעם שעבר שואה בעצמו ובעצם השואה ושנאת הזרים שקדמה לה (דרייפוס, קישינב) היא אחת הסיבות לחזרת העם היהודי לארצו ,אני חושב שיש לנו חובה מוסרית כלפי עמים אחרים שעברו אסונות ומותר לנו וצריך לגלות חמלה אנושית כלפיהם אפילו אם אנחנו משמשים רק כ"מקלט לילה".

    לסיכום, הצעת החוק הזאת מביכה אותי כישראלי, היא גורמת לי להתבייש בפרלמנט שלי וצריך להלחם בה עד להסרתה מסדר היום .

    גילוי נאות: אחד מראשי העמותה צבי בנטביץ' הוא אדם יקר שהציל את חייה של אימי.

    אהבתי

  9. אני לא מבין את האדישות של האנשים כאן.
    מדברים על סיוע למרפאה ועל הנחות במס , בעוד פליטות אומללות מוכות ונאנסות באכזריות על ידי בדואים צמאי דם.
    צריך להפגיז את הבדואים האלו , או לכל הפחות לירות בהם ובכך להציג לעולם את פניה ההומניות והצודקות של מדינת ישראל.
    אני בטוח שגם שר החוץ שליט"א יתמוך בפיתרון מהסוג הזה.

    אהבתי

  10. דרול,
    אין ספק שאתה בחור עם לוגיקה מדהימה: "צריך להפגיז את הבדואים האלו …ובכך להציג לעולם את פניה ההומניות והצודקות של מדינת ישראל." אתה אמיתי או שאתה יציר דמיון של איזה פעיל ימין הוזה? להראות הומניות ע"י הפגזה- אין ספק שהפשיזם של ליברמן עולה בקנה אחד עם תפישת העולם שלך.
    אתה יהודי? אתה יודע מה זה אומר באמת? הסתכלת פעם בטקסט הקדוש של "המתיישבים היהודים" שמציין מפורשות כמה חוקים חברתיים מתקדמים (עזרה לנזקקים, לדוגמא. איסור על פגיעה בפרנסה, כדוגמא נוספת) שהיוו אבן דרך חשובה בציויליזציה המערבית ומקור לחיקוי ע"י דתות אחרות. איכשהו אתה ושכמותך הצלחתם לעקר את הטקסט מכל המשמעויות החיוביות שהיו לו ולהשאיר רק את "בחרון אפו" וכדומה. רוצה להיות יהודי? ציוני? פטריוט? תחשוב על המשמעות של הדברים.

    אהבתי

  11. ומה חשבת שלליברמן איכפת מר. מאריתראה ? עשית לליברמן את היום עם הסיפור הזה
    ליברמן מושתל וסוכן רוסי שכל מטרתו זה פירור המדינה מבפנים באמצעות מכירת לאומניות ונאמנות במירכאות כפולות ומכופלות… כדי שנהפוך להיותר גרורה של רוסיה ושלוחה של פוטין. לפשיסט הזה יהיה איכפת? בהצלחה …

    אהבתי

  12. אחרי כל השנים שבהם למדתי בבית הספר על גורלם המר של יהודים בגולה, על הרדיפות, האפליה ובעיקר השואה. אחרי כל זה כשנותנים פה סיוע לכמה פליטים סובלים, מה שלא עשו תמיד בשביל העם שלנו בתקופות אחרות, פתאום זה מרגיז את כל הטוקבקיסטים.
    אה ולמי ששאל – דרול הוא אמיתי לגמרי וגם לא מאד חריג בנוף הטוקבקיסטים. כנסו לYNET ותראו.

    אהבתי

  13. פעילי העמותות השונות מזנים את עמותותיהם בחברתיות בכך שהן הופכות אותם לעמותות פוליטיות במובן השמאלני הקיצוני של הביטוי. אפשר לומר שאשמת המצב התדמיתי הלקוי של רבות מהעמותות הרלוונטיות לוויכוח מוטלת על אנשי העמותות בלבד.

    אהבתי

    1. 1. לא מבין את הקשר לזנות.
      2. רל"א הוקמה כדי לתת מענה למצב הרפואי בשטחים, והמאבק בכיבוש הוא חלק מהייסוד שלה. היא לא הופכת לכזו – היא כזו. העובדה שהיא לא עוצרת שם ועושה עבודת קודש בעוד תחומים היא לזכותם של אותם פעילי עמותות. לא להפך.
      3. העובדה שמאבק פוליטי לגיטימי הופך להיות "בעיה תדמיתית" בעינייך היא הבעיה האמיתית. בדמוקרטיה, זכותם של אנשים לא לחשוב כמו הרוב. נדמה לי. לא פעם דעות מיעוט שהרוב ביזה אותן הופכות לאמת מוסכמת אחרי זמן מה, ובכלל – ביקורת, מגוון דעות, ויכוח ענייני – מה נהיה ללא כל אלה?
      4. העובדה שעמותות מסויימות מקדמות אג'נדה שלא מוצאת חן בעיני השלטון, והשלטון מסתער עליהן בחמה שפוכה היא מסוכנת ואנטי-דמוקרטית. כל מה שכתבת פה אלו תירוצים לזחילת הפשיזם, לא יותר.

      אהבתי

      1. אני אסביר לך את הקשר לזנות , כיוון שטענת שאתה לא מבין.
        קודם כל , מדובר לא רק ברל"א אלא גם בעמותות דומות כמו "רבנים למען ז"א" וכן הלאה.

        העמותות האלו מתיימרות לפעול , כפי שטענת , להטבת המצב הבריאותי בשטחים , בפועל הן נלחמות למען מטרה פוליטית שאין לה קשר ישיר למצב הבריאותי בשטחים.

        אם הן , כדברך , נלחמות נגד השליטה הישראלית בשטחים , כמו שהחמאס נלחם נגדו , לדוגמא , אזי הם משתמשות בביטויים "בריאות" ו"זכויות אדם" , כדי להשיג את ההפך , כלומר לתמוך במאבק מזויין צמא דם ופראי.

        זו ההזניה.

        אהבתי

כתיבת תגובה