נאום החולדאי

(ביום ראשון נערכה הפגנה מול חנוכת בניין הבימה המתחדש. הקטע שפה הוצג שם. מקווה להשיג וידאו בקרוב).

בשבוע שעבר נאם רון חולדאי בחנוכת הסינימטק בתל-אביב. עו"ד ברק כהן וּפעילים אחרים באו למקום למחות כנגד השקעת כספים במבנים בעוד שאנשים נזרקים באותו שבוע ממש ממאהל התקווה. לאחר שמחו הגיב ראש העיריה בכמה משפטים קצרים ומלאי אמפאתיה.

אנו מגישים לכם בזאת את נאום ראש העירייה במהדורה מיוחדת, כמו שבוצעה אמש (ראשון) בהפגנה מול חנוכת מבנה הבימה המחודש.
בטקסט שלפניכם מופיעים דבריו הקצרים של חולדאי, בצירוף הסב-טקסט המלא שלהם.

בשורות המודגשות – הדברים שנאמרו. מתחתן: הכוונה האמִתית.

חולדאי במפגן דמוקרטיה במועצת העיר (צילום: אקטיבסטילס)

רבותי ערב טוב. חלק מהחיים הדמוקרטיים שלנו זה היכולת להביע דעה.

זה כמובן לא כולל את ישיבות מועצת העיר, שם היחידי שיכול להביע דעה זה אני.

היו פה אנשים באמת כואבים. הביעו דברים מאוד-מאוד כואבים.

עכשיו אני עושה כאילו אכפת לי.

לא לכל בעיה חברתית יש לנו פתרון מיידי. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו.

רואים כמה יפה אני עושה כאילו אכפת לי? נכון שאתם מאמינים לי?

אתמול באמת פינינו את מאהל התקווה, אחרי שצו בית-המשפט הורה לעשות כן.

האמת היא שבית-המשפט הציע שנשאיר את המאהל ארבעה חודשים שיוקדשו למציאת פתרונות ואנחנו אמרנו לא, אבל זה לא שמישהו מכם הולך באמת לבדוק את העובדות, נכון?

כל משפחה גם קיבלה 10,000 שקל כדי שתוכל להסתדר לימי החורף.

זה בכלל כסף של משרד הרווחה, אבל מה אכפת לכם לתת לי את הקרדיט? ואה – כל מי שלקח את הכסף גם חתם על התחייבות שהוא לעולם, לעולם לא ישתתף במאהל מחאה. כי חלק מהחיים הדמוקרטיים שלנו זה היכולת להביע דעה, זוכרים? (צחקוק)

אנחנו מלווים כל משפחה

למשל, בעת הפינוי לא חסכנו ושלחנו מאה שוטרים לטפל בתשעת חסרי הדיור שגרו שם. כמו כן שלחתי במיוחד את המשנה למנכ"ל העיריה רובי זלוף שילווה אישית כל משפחה חזרה לחור שממנו באה.

ולדאבוני במדינת ישראל אין מספיק דיור ציבורי כמו שהיה בעבר.

אולי כי חברות הדיור הציבורי העירוניות והממשלתיות עסוקות במכירת נכסי הציבור לכל המרבה במחיר? יכול להיות? טוב, זה אחלה כסף.

אני כואב את הדבר, אני מלווה אותו לאורך שנים, ולפעמים קצרה ידי מלענות על הבעיות האלה.

טוב, ברצינות – אתם יודעים שזה מעולם לא העסיק אותי. מעולם לא טרחתי לחפש פתרונות למצב, ובכלל – הידיים שלי מלאות בבניית מגדלי מגורים מפלצתיים, בפרויקטים למגורים לעשירים בלבד וכמובן – מבני ציבור עצומים, בזבזניים, אטומים ומכוערים, כמו זה למשל.

הצעירים האלה, שמוחים על הדברים האלה, צודקים בבסיסו של עניין. הם רק לא מוחים במקום הנכון ואל מול האיש הנכון.

כי באמת באמת באמת לא אכפת לי.

ועל כך אני מצטער.

(צחקוק)

פורסם גם באתר המחאה

מחשבה אחת על “נאום החולדאי

להשאיר תגובה

